Venetië en reis naar Slovenië - Reisverslag uit Kranjska Gora, Slovenië van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu Venetië en reis naar Slovenië - Reisverslag uit Kranjska Gora, Slovenië van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu

Venetië en reis naar Slovenië

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

05 Augustus 2015 | Slovenië, Kranjska Gora

Gisteravond hebben we onze laatste avond in Italië heerlijk gegeten in een restaurant gelegen in de Brasa kloof.
Naast het restaurant ligt een waterval waar je alleen kan komen als je een stuk door het water loopt of over de stenen klimt.
Het water is ijskoud maar het is zeker de moeite waard.
Savonds kwamen we nog een leuk beestje tegen in ons appartement. Een schorpioen! We hadden al veel grote zwarte spinnen binnen gehad maar dit vonden we echt niet zo gezellig.
We hebben hem netjes buiten gezet maar ik heb die nacht toch niet rustig geslapen. Hahahaha.
De volgende dag vertrokken we vroeg naar Venetië.
Rond 10 uur kwamen we aan bij terminal Fusina.
Hier parkeerde we de auto en kochten we tickets voor de boot die ons naar het plaatsje zatterne bracht.
De oversteek duurde ongeveer 20 min. Vanaf de boot had je een mooi zicht op Venetië.
Met onze kaart ( die je zeker nodig had om niet te verdwalen ) liepen we Venetië in.
Het was warm die dag, de temperatuur lag rond de 33 Gr, en het was erg druk.
We zijn op het San Marco plein geweest. Dit is het centrale plein van de stad Venetië.
Aan het plein liggen ook het Dogepaleis en de San Marco, de kathedraal van Venetië.
Deze kan je ook bezoeken, wij hebben dat niet gedaan omdat het er veels te druk was en met twee jonge kinderen in de rij wachten in de volle zon leek ons geen goed idee.
Ook hebben we op de Rialtobrug gestaan.
Dit is de oudste en bekendste brug over het Canal Grande.
We hebben gewandeld door de kleine winkelstraatjes van Venetië en namen uiteindelijk de boot terug naar de parkeerplaats waar onze auto stond.
Venetie is een erg mooie stad. Als je een beetje door het toerisme en de drukte heen kan kijken, is het echt genieten van de mooie bouwwerken die de stad heeft.
Om ongeveer 14:15 vervolgden we onze reis naar Slovenië.
Het was nog ongeveer 2,5 uur rijden voordat we in Kranjska Gora waren. Ook hier hebben we weer een mooi appartement met een mooi uitzicht.
De komende 7 dagen verblijven we in Slovenië en gaan we genieten van de mooie natuur die dit land te bieden heeft.

• 06 Augustus 2015 - 12:48

Patricia :

Hey daar

Wat een mooie foto's van Venetië zeg ziet er heel gezellig uit.
    Maar je was wel geschrokken zeker van die schorpioen bah bah hoe heb je die nou weggehaald die kunnen toch bijten als die maar niet giftig was ik krijg er de kriebels van maar het is wel weer wat anders dan een spin haha.
    Wel leuk al die straatjes waar je door kan lopen
    Ben benieuwd hoe Slovenië eruit ziet
    Groetjes van ons

• 06 Augustus 2015 - 14:33

Opa En Oma:

Hoi lieverds

wat een prachtige gebouwen wel jammer dat het zo heet was. Moet je later als de kinderen ouder zijn nog een keer naar terug gaan om de rest te bekijken. Wel leuk dat je op de oude brug geweest bent kwam volgens mij nog uit de romijnse tijd. Alweer op de 1 na laatste bestemming wat gaat het vlug. Nou maar hopen dat ze geen enge beestjes hebben. Wie weet kom je vandaag nog wel een beer of wolf tegen bij de waterval hihi. Is een land waar nog niemand van ons geweest is dus ben benieuwd hoe de natuur en bevolking daar is. Wat voor taal praten ze daar?
    Nou ik hoor wel weer via de app. Geniet ervan.

Liefs en knuffels opa en oma